ביה"ד הפלילי הבינ"ל בהאג אישר פתיחה בחקירה נגד ישראל

שלמה ריזל No Comments on ביה"ד הפלילי הבינ"ל בהאג אישר פתיחה בחקירה נגד ישראל

שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג החליטו אמש לאשר לתובעת הראשית פאטו בנסודה לפתוח בחקירה על "פשעי מלחמה של ישראל", וקבעו כי החקירה יכולה להתקיים בשטח יהודה ושומרון והרשות הפלסטינית

בית הדין הפלילי בהאג צילום: Hanhil from the Nederlandstalige Wikipedia
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, אישר אמש פתיחה בחקירה כנגד ישראל וחמאס בחשד לפשעי מלחמה וקבע כי יש סמכות שיפוט בשטחים.

בארה"ב הודיעו כי הם מתנגדים להחלטת בית הדין הבין-לאומי בהאג. דובר משרד החוץ האמריקני מסר כי ארצות הברית מתנגדת להחלטה שקבעה כי לבית המשפט הבין-לאומי יש סמכות שיפוט הנוגעת לפשעי מלחמה שבוצעו בשטחים פלסטיניים.

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן גינה את ההחלטה: "החלטת בית הדין הפלילי הבין-לאומי היא חרפה, וישראל דוחה אותה על הסף. החלטה פוליטית שנגועה באנטישמיות, ולא במקרה גם ישראל וגם ארצות הברית אינן חברות בגוף המעוות הזה".

שר החוץ גבי אשכנזי: "החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי מהיום מעוותת את הדין הבינלאומי והופכת מוסד זה לכלי שרת פוליטי בידי התעמולה האנטי-ישראלית. לבית הדין הפלילי הבינלאומי אין סמכות לדון בתיק הפלסטיני. מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה בעלת מערכת משפט עצמאית ואפקטיבית, הזוכה להערכה עמוקה ברחבי העולם. החלטת השופטים מעניקה פרס לטרור הפלסטיני ולסרבנות הרש"פ לשוב למו"מ ישיר עם ישראל, ותורמת, הלכה למעשה, לקיטוב בין הצדדים".

"אנחנו קוראים למדינות אשר רואות חשיבות במערכת המשפט הבינלאומית ומתנגדות לניצולה הפוליטי, לכבד את זכותן הריבונית של מדינות  לבחור לא להסכים לסמכות בית הדין. מדינת ישראל תנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על אזרחיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בעקבות ההחלטה: "היום הוכיח בית הדין פעם נוספת שהוא גוף פוליטי ולא מוסד שיפוטי. בית הדין מתעלם מפשעי המלחמה האמיתיים ובמקום זאת רודף אחר מדינת ישראל, מדינה בעלת משטר דמוקרטי איתן, המקדשת את שלטון החוק, ואינה חברה בבית הדין".

"בהחלטתו זו פגע בית הדין בזכותן של מדינות דמוקרטיות להגן על עצמן מפני טרור, ושיחק לידי גורמים החותרים תחת המאמצים להרחבת מעגל השלום. אנו נמשיך להגן בכל דרך על אזרחינו וחיילינו מפני רדיפה משפטית".

נתניהו הוסיף: "כשבית הדין הבינ"ל בהאג חוקר את ישראל על פשעי מלחמה שקריים לגמרי, זאת אנטישמיות מזוקקת. בית הדין הזה הוקם כדי למנוע זוועות כמו השואה הנאצית נגד העם היהודי, כעת הוא תוקף את המדינה היחידה של העם היהודי".

צילום: Hanhil from the Nederlandstalige Wikipedia

"ראשית, הוא טוען באופן שערורייתי, שכשיהודים חיים במולדתם, בשילה, חברון, בית אל, אפילו בירתנו ירושלים – זהו פשע מלחמה. שנית, הוא טוען שכשחיילינו הגיבורים, מגינים עלינו נגד טרוריסטים שבאים לרצוח את ילדינו, לשגר טילים על ערינו – גם הם מבצעים פשע מלחמה".

"כמובן שבית הדין המגמתי הזה, שמטיח את ההאשמות ההזויות האלה נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ששמה ישראל – הוא מסרב לחקור את פשעי המלחמה האמיתיים שמבצעות דיקטטורות אכזריות כמו איראן וסוריה כמעט מדי יום. זוועות מחרידות – הוא לא חוקר בכלל".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "כראש ממשלת ישראל, אני מבטיח לכם, נעמוד מאוחדים, נגן על חיילינו שמגינים עלינו, נגן על מולדתנו בכל הכוח. אי הצדק המשווע הזה זועק לשמיים, לעולם לא ניכנע לו".



0 תגובות